Thanks for the link Butterfly
www.bild.t-online.de/BTO/leute/2007/07/08/stevens-cat/yusuf-islamThis is through a free translator - Not the best I know, but it gives an idea of what was said
In the PICTURE-interview, it spoke Yusuf Islam over terror, poverty and a comeback with Cat-Stevens-songs: I better want to
make the world of SVEN KUSCHEL
Musician Yusuf Islam, earlier well known as Cat Stevens "live Earth" madonna weather against the climate change
As Cat Stevens ("Father and son"), it was part of the western world, earned in its albums sold with 60 million million. Then it became on the 4 July 1978 Yusuf Islam, converted and schottete itself off, became for many the attraction figure. Yesterday enthused of the singers 30,000 persons in live Earth, gave as the only musician even a supplement.
In the PICTURE-interview, Yusuf Islam over its personal battle against terror, poverty, religious misunderstandings, songs speaks over green trees and why the future for it 40 years ago a word was, did not understand that it...
"Echo" -award scarf-scandal around Schmusesänger Cat StevensCat StevensComeback – it followed its heart picture: Mr. Islam, what did the word mean means the "future" for Cat Stevens
with 20 and what it you today?
YUSUF ISLAM: As I 20 gave was it for me only an anxiety. I wanted a certain life. I wanted to find the woman, whom I love. Today I have anxiety how the world develops. Earlier I wrote many green songs over trees, that are clear-cut. Today I know that I will go sometime. Where I do not know. Perhaps I divide myself also only into my atoms. Until it is so far, I yet want to enrich this world, want to teach, better make.
After your conversion to Islam, you withdrew. Was that from current point of view rational?
Today I say. Perhaps this step was too abrupt. I knocked therewith many before the head because they did not understand me. Today I, who is candor a key to the understanding, know. It is one of the reasons why I make again music, also play my old songs, again a Spanish and a steel-guitar on the stage would use.
Were you badly criticized because they want to shake nominally no women the hand?
That was a misunderstanding. Do I believe was, it during my entrance in "bets, that.."?. I asked solely therefore that the host meal is not clothed to generously. I welcome honor each woman, I it. Only in present of my own, I so nearly would like to come no. Then it makes me the hell be named.
After the Londoners bombs attempts they were got as a most influential Moslem in Great Britain into a committee that further escalation should prevent. Now again gebombt becomes, threatened. How can you influence now the conflict of the religions?
My means is the music, the humaneness. Music is a blessing. I will try now again to take influence. Through my return on the stage, I want to show that we can reach only everyone jointly a goal – the paradise.
You self multiple father, grandfather, your son Muhammad are published meanwhile its first album!
Yes, it is meanwhile a technically better musician than I.
Will there be a real comeback with Cat Stevens-songs?
I sing the songs again, write momentarily – already since years – "Moonshadow" to a Fantasy-musical by the name of. And yes! There will be also an album. For what I would have written otherwise so many songs in the last years. In England, a DVD ("Yusufs café") of me appeared just recently. It will be, to have here also soon in Germany.
What you wish for for the next 20 years. A wish for you, one for your family, one for the world ...?
I wish us all the paradise. The paradise is a large place. We must work everyone for that.
Original text -
Im BILD-Interview sprach er über Terror, Armut und ein Comeback mit Cat-Stevens-Songs
Yusuf Islam: Ich will die Welt besser machen
Von SVEN KUSCHEL
Musiker Yusuf Islam, früher bekannt als Cat Stevens
„Live Earth“Madonnawetter gegen den Klimawandel
Als Cat Stevens („Father and son“) war er Teil der westlichen Welt, verdiente in ihr mit 60 Millionen verkauften Alben Millionen. Dann wurde er am 4. Juli 1978 zu Yusuf Islam, konvertierte und schottete sich ab, wurde für viele zur Reizfigur. Gestern begeisterte der Sänger 30 000 Menschen bei Live Earth, gab als einziger Musiker sogar eine Zugabe.
Im BILD-Interview spricht Yusuf Islam über seinen persönlichen Kampf gegen Terror, Armut, religiöse Missverständnisse, Lieder über grüne Bäume und warum die Zukunft für ihn vor 40 Jahren ein Wort war, das er nicht verstand...
„Echo“-VerleihungKopftuch-Skandal
um Schmusesänger
Cat StevensCat StevensComeback –
er folgte
seinem HerzenBILD: Herr Islam, was bedeutete das Wort „Zukunft“ für Cat Stevens mit 20 und was bedeutet es Ihnen heute?
YUSUF ISLAM: Als ich 20 war gab es für mich nur eine Angst. ICH wollte ein sicheres Leben. ICH wollte die Frau finden, die ich liebe. Heute habe ich Angst, wie die Welt sich entwickelt. Früher habe ich viele grüne Songs geschrieben über Bäume, die abgeholzt werden. Heute weiß ich, dass ich irgendwann gehen werde. Wohin weiß ich nicht. Vielleicht zerteile ich mich auch nur in meine Atome. Bis es soweit ist, will ich diese Welt noch bereichern, belehren, besser machen.
Nach Ihrer Konvertierung zum Islam zogen Sie sich zurück. War das aus heutiger Sicht vernünftig?
Heute sage ich. Vielleicht war dieser Schritt zu abrupt. Ich habe damit vielen vor den Kopf gestoßen, weil sie mich nicht verstanden haben. Heute weiß ich, das Offenheit ein Schlüssel zum Verständnis ist. Es ist einer der Gründe, warum ich wieder Musik mache, auch meine alten Songs spiele, wieder eine spanische und eine Stahl-Gitarre auf der Bühne benutze.
Sie wurden arg kritisiert, weil sie angeblich keinen Frauen die Hand schütteln wollen?
Das ist ein Missverständnis gewesen. Ich glaube, es war während meines Auftrittes bei „Wetten, dass..?“. Ich bat lediglich darum, dass die Hostessen nicht zu freizügig gekleidet sind. Ich begrüße jede Frau, ich verehre sie. Nur in Gegenwart meiner eigenen möchte ich keiner so nahe kommen. Dann macht sie mir die Hölle heiß.
Nach den Londoner Bombenattentaten wurden sie als einer einflussreichsten Muslime in Großbritannien in ein Komitee geholt, dass weitere Eskalationen verhindern soll. Nun wird wieder gebombt, gedroht. Wie können Sie jetzt den Konflikt der Religionen beeinflussen?
Mein Mittel ist die Musik, die Menschlichkeit. Musik ist ein Segen. Ich werde jetzt wieder versuchen, Einfluss zu nehmen. Durch meine Rückkehr auf die Bühne will ich zeigen, dass wir nur alle gemeinsam ein Ziel erreichen können – das Paradies.
Sie sind mittlerweile selber mehrfacher Vater, Großvater, Ihr Sohn Muhammad hat sein erstes Album veröffentlicht!
Ja, er ist mittlerweile ein technisch besserer Musiker als ich.
Wird es ein echtes Comeback mit Cat Stevens-Songs geben?
Ich singe die Lieder wieder, schreibe momentan – schon seit Jahren – an einem Fantasy-Musical namens „Moonshadow“. Und ja! Es wird auch ein Album geben. Wofür hätte ich sonst so viele Songs in den letzten Jahren geschrieben. In England ist gerade erst eine DVD („Yusufs Café“) von mir erschienen. Sie wird auch bald hier in Deutschland zu haben sein.
Was wünschen Sie sich für die nächsten 20 Jahre. Ein Wunsch für Sie, einer für Ihre Familie, einer für die Welt...?
Ich wünsche uns allen das Paradies. Das Paradies ist ein großer Platz. Wir müssen alle dafür arbeiten.